22. apr. 2007

Å utforske nye områder...

Da har jeg gjort ferdig to bestillingskort og det var litt av en opplevelse. Begge kortene er i anledning konfirmasjon og det første som treffer meg er prestasjonsangst. Hva synes en 15 åring er kult? Er ordet ''kult'' i det hele tatt ''in'' lengre? Med følelse av at jeg begynner å bli eldre, stuper jeg inn i det...med overraskende fresh motivasjon.
Det ene kortet skulle til ei jente som elsker rosa og her var jeg passe freestyle og jeg slo meg løs både med blomster og farger...tom. bruk av svart rett mot rosa, noe som funket utmerket! Fornøyd med resultatet, scannet jeg det inn og la det fra meg...



Det andre kortet skulle til en gutt som spiller i band, elsker trommer og er, selvfølgelig, glad i svart! Det eneste som var viktig, var at kortet skulle inneholde bilde av trommesett...resten ble overlatt til min fantasi. Gjett om jeg var nervøs! Og da skjer det: med MP3 i ørene, kommer det, som bestilt en låt fra Metallica ''nothing else matters''. Min mann engasjerte seg også i temaet og dro frem vaier, tang...til og med et anheng som han ikke bruker lengre (det skal nevnes at anhenget er i sølv, hehe). Her måtte jeg virkelig ta i bruk alt jeg hadde og skride laangt ut av mine grenser for hva som er min ''stil''. Resultatet er jeg veldig fornøyd med. Jeg trodde aldri at jeg skulle ta i bruk vaier og tang i kortlaging men ....jeg blir stadig overrasket.



Disse to kortene er noe av det mest utfordrende og morsomste jeg har gjort på lenge!






5 kommentarer:

Stine sa...

Flotte kort Maria! Likte spesielt det nederste, skikkelig tøft med vaier og anhenget. Snill mann du har da som engasjerer seg og hjelper til!

Spennende å prøve noe nytt og gå utover egne grenser, slik utvikler man seg hele tiden som både scrapper og kortlager!

Ha en fin dag! :)

Kristian sa...

Heisann :)
Da havna jeg innom her og titta!!
Digga det sorte kortet med trommesettet.
Det var min stil!
Ellers var det mye anne fint og se her inne og!!
La deg til i favoritter jeg, så jeg titter nok innom igjen!

Ha en fin dag.
Klem fra Kristian på rubberstamps forum :)

Elisabeth sa...

Så flotte kort, jeg likte begge på hver sin måte.
Det sorte er knalltøft med de forskjellige elementene bak trommesettet og stilig med loopybrads på siden!
Det rosa er søtt, men røft på samme tid. Spennende fargevalg og blomsterpynten er fin!
Ellers savner jeg deg og de andre jentene på Scrapping.no! Håper de får siden opp og gå snart, for det er litt emmm, kjedelig her ;) Ha en flott uke, Maria!

anita.hc sa...

Kjempeflotte kort Maria. Det siste var jo knalltøft da. Håper forumet er oppe og går snart... savner det.

Line sa...

Wow så kult det rosa konfirmasjonskortet var!! Så morsomt og annerledes...

Hilsen Scrappeline