16. aug. 2007

To ting:

Det et to ting som irriterer meg for tiden. Altså to, av de mange andre som melder seg i løpet av dagen da jeg er passe ''hormonella'' i det siste.

Politikere: Jeg skal jo stemme. Det er borgerplikt, tenker jeg. Så prøver jeg å sette meg inn i dette virvaret av rødt, grønt, blått osv...og hører på debattene. Det har jeg sluttet med. Debattene altså. Det eneste de klarer å gjøre er å stå der og fortelle hva andre ikke har gjort og hvilke løfter de ikke har holdt. De snakker ikke om sine bragder og hva de står for . Når det kanskje, omsider kommer noe som vedgår partiet direkte, er de så like at det nesten er umulig å skille. Jeg er familieperson nå og er opptatt av familieting. Skatt og avgifter er også forferdelig viktig, selvfølgelig. I grunn, er jeg opptatt av alt som har med politikk å gjøre men de som er ansatt for å gjøre den jobben å begeistre meg nok til at jeg faktisk får lyst til å stemme, er like ukompetente som jeg er. Virker det som. Eller?

Den andre tingen:

TV: det er så mye hjerneløs TV for tiden at jeg kjenner at mine stakkar hjerneceller begynner å bruke rullestol snart. Det er sladder, filmstjerner, sex, reality og intrigedramaer. Jeg har omlag 30 kanaler hjemme, om ikke flere fordi jeg ha kabel gjennom borettslaget. Og, ironisk nok har vi nettopp kjøpt en enda større, flatskjerm TV. Så bortkastet! Heldigvis er jeg opptatt med mye annet rart at jeg nå ikke har tid til TV men så snart jeg får anledning igjen, kommer jeg til å slå på radio og ta frem hobbysakene mine. For den TVkassa er jeg nesten flau av når jeg slår den på.

Så det så.

Ellers har jeg det veldig bra altså :)

2 kommentarer:

Sonja sa...

*hi hi*

Mari sa...

Jeg kunne ikke vært mer enig i de to tingene!!!