2. nov. 2007

Juleforbredelser

Jeg er i julemodus og det er en herlig følelse. Spisebordet er dekket av scrappesaker og jeg produserer noe hver dag, enten en ide i hodet eller at jeg faktisk setter meg ned og kreerer et eller annet. Inspirasjon er å finne overalt, mest på forumet men butikkene har også begynt å selge julesaker. Akkurat det synes jeg er litt for tidlig men pytt pytt...


For noen dager siden ble det lagt ut en utfordring på forumet der en skulle lage et rundt kort. Det passet meg egentlig perfekt da jeg lenge har ønsket å prøve meg på det men ikke helt hatt motet eller motivasjonen. Oppgaven var et rundt kort, med blått og helst minst mulig stempling. Så jeg satt meg ned og lagde dette:


Det gikk forholdsvis fort å lage det så resultatet ble deretter men jeg må si at jeg syes dette var utrolig morsomt å lage!!! Gleder meg til å prøve meg på flere typer slike kort :O)

Jeg eksperimenterer litt med kameraet når jeg skal ta bilder av det jeg lager. Synes ikke alt egner seg i scanneren. Så her tok jeg bildet under en spotlight på kjøkkenet med hvit Bazzil som underlag og bakgrunn. Det er ikke speilreflekskamera jeg har men jeg kjenner at jeg blir litt tilfreds når jeg får det til så klart. Jeg har masse, masse å lære og har allerede tenkt på hvordan jeg skal gjøre det neste gang med bl.a. belysning og sånt. Synes stemningen på bildet blir helt annenn når jeg fotograferer kortene enn når jeg scanner de. Eller så har jeg ikke lært scanneren ordentlig? Hehehe

Ingen kommentarer: