25. des. 2007

Julefreden har senket seg....

Vår tredje julaften som familie på tre er vel overstått. Det var en god, rolig dag der eneste vi skulle gjøre var å lage middag. Det tok timer, men allikevel varer jo ikke herligheten lengre enn 15 min. Sånn er det bare :) Vi feiret helt alene og det var faktisk veldig koselig å lage egne tradisjoner.

Niclas har for første gang i sitt liv fått oppleve å få besøk av nissen. Gleden var enorm....og fullstendig umulig å få på bilde. Å overføre de følelesene på foto er jammen ikke enkelt. Men vi har prøvd...



Nissen er faktisk Niclas' barnehagetante. Vi ble utrolig positivt overrasket når hun nærmest tilbød seg å gjøre det for oss. Hun er et utrolig menneske som er veldig, veldig glad i barn så jeg ser ikke bort fra at det var en glede for henne å gjøre dette + å se han så glad. Men hun fikk feber dagen før. Og jeg må si, hun så ikke helt frisk ut i øyne når hun banket på døren vår på julaften. Men allikevel, ønsket hun å gjøre det. Så snilt!!!!! Betta, tusen takk om du noen gang leser dette! Niclas snakker masse om Nissen i dag!

Det er første juledag. Jeg vet ikke hva folk vanligvis gjør på en slik dag. Sikkert får besøk eller besøker andre. Vi ble hjemme, i pysjamasen under pleddet i sofaen og koste oss til de grader! Niclas ble nok litt rastløs etter hvert men ...hvilken toåring hadde IKKE blitt det? I morgen regner vi med å komme oss litt ut og trekke frisk luft. Min familie kommer tilbake fra Mexico i kveld også så vi har minst en grunn til å lufte tærne.

Jeg har brukt hele november på å lage julegaver og nå kan jeg endelig legge de ut her :)Men i dag fant jeg ut av noe skikkelig ...tja...trist? kjipt? irriterende? I all vaset og krøllet når vi kjøpte denne PCen har jeg klart å slette noen bilder helt. Blant annet, av par julegaver jeg har laget. Jeg legger ut det jeg har, så skal jeg få de nye eierne til å ta bilde for meg og sende det.


Ramme til min søster:


Album til min søster:



Speil til min mans niese:



Bokser til enda ei niese til mannen:


Her kommer gavene jeg har laget til Niclas. Både rammene og dørskiltet er bestilt på Panduro. Alt er malt og pyntet etter eget ønske. Utrolig kjekt og de har ganske godt utvalg i gjenstander for altering. Han skjønte ikke så mye av minnerammene men når vi hengte de opp i dag, tror jeg det gikk et lys opp for ham :)


1 kommentar:

"Hermine" sa...

Så koselig blogg du har, og flotte ting du har laget :)
Lykke til med fødselen i januar!