9. jan. 2008

Surrehue

Jeg våknet i dag uten en anelse om hvilken dag i uken det er eller hvilken dato kalenderen peker på. Måtte se i boken. Den er min beste venn for tiden. Der står det hva jeg må huske på, om jeg har avtale noe sted eller om det er noen som har bursdag. Hadde jeg ikke kikket i den, hadde jeg gått glipp av både jordmortimen og at datteren til svigerinnen har bursdag.

Min tåke utarter seg også på mange andre måter. Jeg setter på vaskemaskin men husker først dagen etter at jeg har våte klær der inne. Jeg er håpløs i trafikken og kjører nå kun når jeg må.
Forsåvidt er det helt greit, alt sammen, untatt dette med kjøring. Det er herlig å ikke kunne dato eller ukedag for da blit jeg også litt mindre utålmodig mht. terminen, som nå nærmer seg med stormskritt. Jeg var hos privat jordmor i dag ( den kommunale er syk ). Og det var en helt utrolig fin opplevelse. Det er så mye mer...ja...gentlig kan jeg ikke si annet enn at hele greia føles ut som mye, mye bedre og fyldigere erfaring. Alt er kjempefint med både knøtten og meg og jeg gleder meg nå enda mer til fødselen.
Etter jordmoren, dro jeg til Mammahuset og kjøpte stelleveske til den nye røde vogna vi kjøpte til knøtten. De hadde 25% på veskene. Ellers hadde jeg aldri kommet på å kjøpe merke-stelleveske. Her er herligheten:


Niclas er helt i ekstase for tiden og vi ser at han virkelig skjønner at det er lillebror på vei. Han ser og utforsker alle lekene og tingene vi har tatt frem, hører på uroa som henger over senga og kikker ofte oppi vugga. Han har lagt merke til at lillebrors vogn er fremme og har spurt masse om den. Vi svarer og lar ham se og ta på så mye han vil. Han har tom. begynt å legge penger i sparebøssa til lillebror. Hver gang han får penger, velger han lillebrors bøsse og sier ''spare til lillebror''. I går kveld kom han, la seg med øret på magen og sa ''lillebror, nå må du komme ut. Du må ha på bleie''. Han smelter hjertene våre hver dag, flere ganger om dagen og vi er utrolig spente til han skal få hilse på sin lillebror som han så iherdig insisterer skal hete ''Thomas''

Så vi får se....

Her er et bilde av hjerteknuseren som for ei uke siden var i ganske dårlig form. Nå er det full fart igjen :)


Ingen kommentarer: