5. jul. 2008

Deilig å lage noen kort igjen!

Da er treukers ferien til eldstemann helt i sluttgropa og mandag kommer hverdagen med alle sine gode og kjipe sider. Men, om ikke så lenge reiser vi til syden så vi har fortsatt mye å glede oss til i år.
Vi har nettopp kommet tilbake fra ferien hos svigers i Trøndelag og det var så koselig. Hun bor egentlig litt ''i gokk'' men det passer meg utmerket når jeg skal slappe av. Å våkne til kvitring fra fuglene og høre bekken renne på utsiden av huset gir noe spesielt. Frokost med utsikt mot fjorden og barn som koser seg ute uten at jeg må tenke på biler og engste meg. Helt utrolig :)
Svigerinnen kom også og iom. at hun også er hekta på kortlaging var det uungåelig at vi tok oss par kvelder med litt kvalitetstid med de nedstøvede papir -og stasjboksene.
Jeg var ikke allverden produktiv men er allikevel fornøyd med resultatet. Jeg fikk pyntet to poser som jeg skal gi til mine foreldre som forøvrig har skilt seg og nå bor i hver sin leilighet. Disse posene skal være ''kortene'' når vi skal på innflyttingsbesøk med gaven. Disse legger jeg ikke ut ennå i tilfelle de smugkikker her i mellomtiden.
Resten av kortene er ikke ment til noe spes. men laget etter inspirasjon jeg hentet fra bladet ''Take Ten''. Aldri hørt om det før egentlig men det var svigerinnen som viste meg det. Utrolig mange stilige, enkle kort, noe som passer min utålmodige sjel. ''Take ten'' betyr at det ikke skal ta mer enn 10 min å lage det...men hva vet engelskmennene om det?! Brukte sikkert minst 1 time pr. kort. Det er akkurat samma jukset som når de lager mat på TV. 10min å lage en pizza!!!! JO - hvis du har noen til å elte deigen, heve den, skjære opp alt og varme ovnen.
Haha!
Jep, her er kortene. Nå skal scrappesakene frem i lyset igjen og jeg har et ønske:

å dra på mitt første scrappetreff!!













1 kommentar:

Broggis sa...

Så utrolig glad for at du har funnet igjen gløden. Og til høsten skal vi dra på scrappetreff!!! Jeg lover! (håper bare min scrappelyst dukker opp igjen...)

Stor klem til deg snupp!