26. sep. 2008

Mmmm...kaffe!

Det er stund siden jeg har hatt anledning til å være med på konkurranser på Sukkersött men når jeg så utfordring #8, klarte jeg ikke å dy meg!


Oppgaven er å bruke noe som ikke er scrapperelatert, altså minst en ting som ikke har med scrapping å gjøre. Og jeg som elsker å krype utenfor boksen! En ide som jeg lenge har ruget på poppet frem, så da bar det rett på kjøkkenet: jeg skulle endelig få lage noe som er relatert til kaffe, min trofaste kompis! Dette kortet burde egentlig være til meg, hehe...men det kan stå og vente på å bli gitt til en kaffeelsker en gang i fremtiden :)


Dette gjorde jeg:Lokket på en 6-pack eggkartong var utgangspunktet. Så tok jeg en kaffeserviett, plukket lagene fra hverandre og krøllet de. Limte de på, lag på lag (det er to hvite lag under motivet sånn at det kommer godt nok frem ). Sprayet alt med bronze glimmermist. På venstre siden av kartongen brukte jeg kaffefilter (også sprayet med glimmerm.), istedet for serviett og stemplet på en swirl (clearstamp) mens det ennå var fuktig. Så pyntet jeg med paranteser fra Thickers, hamptau, rubons fra Fancypants under tau-knuten, filthjerte og lenke fra Tim Holtz.

Klistremerke med tekst ''perfect'' er fra MM, stemplet og embosset med klarpulver. Så brukte jeg litt Diamond Glaze og hadde på kaffepulver i venstre hjørne nederst (samme er brukt på kantene på tekstlappen inni ). Så nå lukter det litt kaffe av det også, hehe. Teksten i kortet er skrevet ut på skriver.








7 kommentarer:

Broggis sa...

Dette er noe av det kuleste jeg har settt på lenge!!!
Wow!!!!

Lise Mariann sa...

Så utrolig tøft! Nå er ikke jeg noen kaffeperson, men etter å ha sett dette lurer jeg på om jeg har skiftet mening! hehe

*tommel opp*

PS: Masse stilige ting i bloggen din altså! :)

Pia sa...

Wow hvor kreativt du har løst opgaven, super ide og flot udført med mange detaljer

Hanne sa...

Å herreminskaper, så kult!!! For noen fantastiske idéer, både med kaffefilter og eggekartonglokk, og for en jobb! Men så ble jo resultatet helt nydelig også da! Kjenner jo nesten kaffelukta helt hit ;)

Ha en fin lørdag!
Sukkersøt klem :)

Nathalie sa...

Dette var kjempe tøft. Wow!!!

Gladie sa...

Wow, noe så kanontøft - og kult!!! Jeg VISSTE jeg ikke skulle kasta den eggekartongen ;) Tusen takk for inspirasjon, dette var virkelig diggbart! :)

Linda sa...

Kult !