20. okt. 2008

Bryllupskort må man ha

Jeg er, som sagt tidligere, total antitalent når det kommer til bryllupskort ( sliter med å taste ordet riktig, hehe). Vet ikke hvorfor egentlig. Er det fordi det krever for mye stasj så ''antistasj'' radaren min slår seg på? Måtte finne det ut i kveld. Det var ikke så ille. Og jeg fant ut to ting:


- jeg kan IKKE knyte sløyfe på kort (helt til noen viste meg inn-med-teskje-You-Tube-video og jeg fikk en AHA-opplevelse: man skal ikke knyte det PÅ kortet men før man setter det på...jada)
- det trengs faktisk ikke så mye stasj *glise*





Og så en ting til: det har dukket opp en mystisk mørk flekk på alle bildene jeg tar med NIKON. Jeg har gnukket både på objektivet, inni objektivet og kikket inni kamerahuset uten å se den mystiske flekken. (den henger midt over det øverste bildet). Hva kan dette være mon tro?


2 kommentarer:

VyanMica sa...

Nyydelig kort som vanlig fra deg <3

Ang flekken på bildet så er det et støv eller rusk på bildebrikken inni kamerahuset. Man kan oppleve det hvis man ikke er i støvfritt nok miljø når man skifter objektiv. Man bør helst ikke skifte objektiv i støvfulle miljøer eller utendørs i vind/bevegelig luft. Det kan også vær et støv som har ligget inni objektivet, så når en har bevegd på kameraet så har det falt ned på bildebrikken.

Det anbefales ikke å fjerne partikler på bildebrikken selv hvis man ikke har gode kunnskaper om kameraet, da det er lett å skade brikken.

Anbefaler å levere inn kamerahuset for rensing i butikken du kjøpte kameraet i, eller på autorisert nikon verksted.

Skal du rengjøre objektiver, må du bruke linseveske og linsepapir, da glasset(øyet) er veldig lett å skade.

klemm

Maria sa...

Vyan, hevder du at jeg har det støvete hjemme?

jeg er sjokkert altså!

hehe, neida. Tusen takk for hjelpen. Tror jeg skal levere kameraet til rensing.

Du er så snill


Kjempeklem!