24. okt. 2008

Hvordan føles det å bli 30?

Dette spørsmålet får jeg ofte i dag, når jeg fyller 30.

Og det har fått meg til å tenke:

- 30 årskrise har jeg ikke
- jeg leter ikke etter rynker
- jeg har ikke begynt å bruke bestemorstruser selv om ting som strammer irriterer meg mere og mere
- jeg føler meg ikke nevneverdig gammel men kjenner at jeg har fått nye, bedre verdier jeg setter pris på
- jeg skal ikke løpe og kjøpe klær som får meg til å se ut som fjortis
- jeg har ikke behov for å ta igjen noe av ungdommen og skal ikke feste villt i helga

Og så begynte jeg å tenke på enda en ting: Det er så mange som synes det er så fælt å bli eldre...fysj...30 liksom. Samme med 40...50...osv. Jeg er kjempeglad for å ha blitt enda et år eldre og et år rikere!!! Jeg har levd livet og lever det ennå så intenst jeg bare kan. Jeg oppdager nye ting hver dag, også om meg selv. Jeg er frisk, har to nydelige friske gutter og et prakeksemplar av en mann. Familien min er frisk og har det bra. Jeg har en hobby som gir meg både glede og ro. Jeg synes dagen har for få timer. Ikke fordi jeg er så sabla stressa men fordi jeg vil ha flere timer til å fylle dagen med å gjøre det som gjør meg glad.

Jeg er 30 og jeg er glad for det. Hva med de som aldri fikk oppleve det?

( oi så sinna denne ''høres ut'', hehe. Hvorfor kan man ikke bruke smiley på Blogspot ? Hm...)

*glise*

5 kommentarer:

Nora sa...

Gratulerer så masse med dagen :)

Nina sa...

Gratulerer med dagen :D Å ha bursdag betyr at man har levd et år til, man skal da ikke tenke på at man blir eldre ;) Har verken hatt 30 eller 40-årskrise jeg, men en liten minikrise når jeg fylte 27..det var ille det *fnis*

VyanMica sa...

oi!!! :D GRATULEEERER MED DAGEN SJØNNE HÆRLIGE DU :D håper du får en super dag!!!! hilsen en med "2 års erfaring" hehe STOR BURSDAGSKLEMM fra VyanMica

~Kjersti~ sa...

Gratulerer med dagen som var! :)

~Kjersti~ sa...

Gratulerer med dagen som var! :)