30. apr. 2009

Farger er visst min greie?



Jeg går vanligvis veldig mye i svart og hvitt. Nei, det har ikke noe å gjøre med at jeg er gift med en trønder og hans kjærlighet for RBK ;) Så mange av de som kjenner meg bedre blir kanskje litt overrasket over at jeg lager så fargerike kort.
Egentlig er jeg veldig glad i farger men mest på ting rundt meg, ikke på meg. Innimellom får jeg jo behov for å lage noe med mere duse og mørke farger men det er ikke ofte gitt.

Denne gangen har jeg laget to kort til på bestilling. Det øverste er min gode nabo som skal i konfirmasjon til sitt fotballelskende barnebarn Daniel. Det var ingen krav om farger og stil så jeg valgte et fargerikt mønsterark, igjen, hehe
Aliens - kortet er til min søsters veninne, Lea. Hun er veldig rosa, veldig original og seg selv. Så jeg lot meg selv ta litt av med crazy-stil og det var kjempegøy! Må gjentas! Det som var så morsomt er at denne broderte oransje - skapningen som jeg kjøpte på Panduro i fjor har ligget i stasjboksen og ikke helt funnet sin rette plass. Når jeg kom på ideen til dette kortet, var det ikke annet enn naturlig å klaske på denne. Og se så fint den passer i selskap med aliensen, hehe.
Nå skal jeg glede meg til treffet på lørdag! Tjohei!

4 kommentarer:

Broggis sa...

kuuult! Digger kortene dine Maria, og til helga MÅ du hjelpe meg!
Men blir det freff på fredag?
Jeg gleder meg nemlig til løøøøørdag!

Lula sa...

Utrolig flotte kort, sammen med alt annet du lager! Digger stilen din:)

Ha en flott helg

Tonje sa...

åh, så flotte kort! Likte veldig godt det nederste, utrolig søte figurer:-) Ha en fin dag videre!

Hanne sa...

For et herlig kort til Lea! Skjønne figurer! :-)