6. jul. 2010

Nye greier

Hei igjen

I går kveld fikk jeg endelig både tid og roen til å kose meg i scrappekroken. Sommeroppgavene på CasaKreativ setter virkelig inspirasjonen i gang!

Bestemte meg for å lage både noe som jeg gjerne vil ha i butikken og til oppgaven.

Eggkartong har lenge vært mitt favoritt altering-objekt og siden jeg for ikke så lenge siden kjøpte noe filt på Panduro, måtte jeg teste det litt. Kartongen malte jeg først med Geso, sprayet på med to nyanser blå Glimmermist, samt Mimosa fargen på undersiden. Så brukte jeg rød filt, div. pynt, bånd og charms og vips så har vi en eggkartong som jeg synes passer både til jente og gutt. På innsiden kan en skrive personlig hilsen. Flere bilder av prosjektet kommer i butikken, når jeg legger det ut.

Det tok litt tid å lage denne men nå er jeg sugen på flere!



Neste oppgave var å lage et posekort. Alltid like moro J Så jeg fant en ølbrikett med ’*Guinness* og bestemte meg for å lage en i enkel mannestil. Her brukte jeg også svart filt som underlag, der jeg sydde på en hvit stripe som detalj. På baksiden har jeg montert på en tad med hamptråd, for personlig hilsen


Sist men ikke minst, laget jeg en LO i letter-format og jeg tror nå at jeg har funnet ’’mitt’’ scrappeformat. Oppgaven var å bruke minst 7 knapper og minst 3 bånd og ingen blomster. Yes! En oppgave uten blomster *glis*
Motivet er et postkort fra hotellet vi bodde på i ferien og maskottene Lollo og Bernie. Disse kommer barna sent til å glemme. Kortet ble kost på, lekt med og tygd på av vår minstemann. Derfor teksten ’’til å spise opp’’. Pilen peker på tyggemerkene. Raringen min…
Hm…når jeg tenker meg om: jeg har jo nå begynt på feriealbumet!! Øh, blir dette enda et uferdig scrappeprosjekt?

3 kommentarer:

Kari sa...

Åhh, det er så godt å se liv i bloggen igjen! Herlige typisk Mariating også, masse gladfarger!

Ha en super sommerdag.
Klem Kari

Anonym sa...

test

Turid sa...

Den eggekartongen var råstilig Maria! Kjekt å se at det er liv i bloggen din igjen :)
Sommerhilsen fra Turid.