1. nov. 2010

Sparekrukke

Datteren til en god kollega av meg har nettopp fått nytt rom, i lilla. Det var visst veldig stas og jeg kan tenke meg hvor kult det er når du er 8 år og får et rom etter din smak. Hvem liker ikke det?

Historien med henne er litt spesiell og morsom. Min kjære kollega har fotalt sin datter at jeg er så fin. Tydeligvis såpass klart at jenta hadde stoooore forventninger til hvordan jeg så ut. Når hun så en dag fikk se bilde av meg, utbrøt hun skuffet ’’Men mamma! Du sa jo at hun var pen!!’’

Jeg synes jeg ser det….ei vakker langhåret blondine i rosa prinsessekjole, helst med stort slott i bakgrunnen. Men på bildet var jeg bare en korthåret mørk dame som overhodet ikke var så pen som hun trodde. Jeg ler av det ennå og det er snart 1 år siden. Jeg har rukket å møte henne personlig og det var nesten så jeg følte at jeg tok på meg ekstra stort smil når vi pratet sammen. Merkelig hva vi gjør for å rette på skuffelsen til ei lita jente ?

Blant annet å lage denne sparekrukken, som hennes mor bestilte av meg slik at det passer til rommet. Jeg håper du er fornøyd snuppa og gratulerer med nytt rom!!

Rikkekrukke1

3 kommentarer:

synnøve sa...

Herlig historie!!
og nydelig spareglass.

mettepip sa...

He, he - de ka få sagt det disse små;)

Nydelig sparekrukke hun får på den nye rommet sitt da!

Marianne sa...

Hihi....artig historie :D

Herlig liten krukke du har laget som hun sikkert blir fornøyd med!

Klem fra
Marianne