16. nov. 2010

New york, New york…

 

Endelig er hemmeligheten avslørt, etter 1 år i skjul – hos meg! Ja, jeg er visst i stand til å holde på en hemmelighet i nesten et helt år. For de (überst få) som ikke skjønner hva jeg snakker om: min mann fylte 40 i forrige uke og som gave fikk han en tur til New York, noe han har drømt om siden jeg møtte ham for 10 år siden.

Med god hjelp fra familie, venner og hans arbeidsgiver ble denne drømmen til virkelighet den 10/11. Jeg tok ham med til Gardermoen og plasserte ham foran en tavle med oversikt over avganger og fikk ham til å velge hvor han vil dra. Dette har også vært en av hans drømmer. Å bare dra til flyplassen, peile ut en destinasjon og reise. Valget var enkelt og jeg trengte ikke frykte han ville velge noe annet. Pekefingeren landet automatisk på NYC, som om den aldri har gjort annet.

Han er en rolig mann så han tok det med fatning men jeg så på det evige gliset at han var VELDIG fornøyd! I forbindelse med turen har jeg også scrappet en liten bok der jeg avslører hele ‘’coveroperation’’, alle planene, tipsene som jeg har fått fra andre i løpet av året og liste over de som har bidratt. Tusen, tusen takk til alle sammen, denne turen kommer han ikke til å glemme og skal jeg snakke for meg selv, er dette den beste byturen ever!

Her kan dere se noen få av over 300 bilder vi har tatt i løpet av 4 dager:

Ground zero: det er eneste stor byggeplass og man ser ingen ting. Men det er god info om fremgangen i byggingen, bilder og en ting som må nevnes: memorial galleriet som er åpnet er utrolig beskrivende og emosjonelt sted.

nyc8

Under the Brooklyn bridge. Fantastisk bro som ligger rett ved siden av Manhattan bridge. Vi kjørte under den med den røde turistbussen men neste gang vi drar skal vi gå over den. Fantastisk byggverk!

nyc7

Bjørn are på Times Square om kvelden. Hele stedet er en stor blinkende reklameplass med imponerende teknologi. Det er en altoppslukende stemning og det stemmer som de sier: denne byen sover aldri! Hotellet vårt var også på Times Square

nyc11

The city hall. En ganske unik bygning for NYC, den er veldig gammel og egentlig for liten for byens administrasjon men de blir her. Er det rart? Den er MYE større enn det lille som vises på bildet

nyc13

Like utenfor Disney butikken møtte vi på disse to.

 

nyc3

 Hihi, ‘’litt’’ lei av å bli tatt bilder av? Du må smiiiile mann! Da blir jeg fornøyd. Kanskje..

nyc5

Den ene av mange spektakulære utsikter fra Empire State. Det er så tett med skyskrapere at man vanskelig ser sola når man er nedi der

DSC_0024

Chrysler bygningen i all sin prakt i herlig vær. Ok, ikke all prakt, det er bare den nydelige toppen da…

DSC_0112

FlatIron bygningen. Den første skyskraperen i NYC. Bjørn Ares favoritt som vi har tatt flere bilder av, fra alle vinkler

DSC_0122

Typisk skue i NYC gater. Dette er faktisk beskjedent antall skilt på et gatehjørne

nyc2

Til slutt: denne byen anbefales på det sterkeste som du liker liv og røre, gode shoppingmuligheter, herlig stemning og mange inntrykk. Ta på deg par GODE sko og du vil ikke kjede deg et sekund mens du er der!

Tusen takk igjen, til alle som har bidratt til Bjørn Ares overraskelse!

6 kommentarer:

Kine sa...

Oi, så masse fine bilder:) Jeg vil også dit!! Nå har jeg jo bestilt sommerferie til Ungarn til sommeren, så det får bli neste tur.. Har drømt om å dra dit i mange år, tenk så kult det hadde vært for gutta mine å vært der... Ohlala!

Du er jo supersnill da som ordner og styrer sånn for mannen din, han er helt sikkert verdt det. Jammen har du vært god på å holde det hemmelig også:) God å høre dere har hatt en fin tur..

Takk for sist:) Tuuuusen takk for de fine sparebøssene, gutta flyttet alle sparepengene over med engang jeg tok de fram:)

*klem*

Marianne sa...

Åhhh..så mange herlige bilder!!Gleder meg til å se dem scrappet :)
Høres ut som en fantastisk tur!

Helt utrolig at du har klart å holde på denne hemmeligheten i et helt år!
Mektig imponert.

Ha en super kveld :)

Klemmer
Marianne

Heidi sa...

Den beste bursdagsgaven! Ser ut som om dere har hatt en super tur Maria - NY er en herlig by! Kjempefine bilder:)

Fatima sa...

Dette måtte jo bar bli bra. Og den boka dulaget var veldig fin. Perfekt for gode minner

Christin sa...

Dette var herlig lesing Maria! Du er kjempedyktig og veldig veldig glad i mannen din!
Har jo fulgt deg litt på sidelinjen og kjent litt på sommerfuglene i magen sammen med deg!
Utrolig morro at alt ble vellykket - det fortjener både du og Bjørn Are!
Heldige han som har en sånn konemor!

mettepip sa...

Så flott at turen ble supervellykket Maria - skulle bare mangle;) Heldige mannen din!
For noen flotte bilder dere har tatt! Må si jeg ble fristet til å ta en tur dit igjen - har bare vært der på en kort overnatting på gjennomreise til Los Angeles.
klem fra
Mette