10. mai 2011

I'm back

Geirangertreffet har vært et mini-eventyr i en ellers så travel hverdag. Turen startet med flytur fra Gardermoen torsdag ettermiddag. Det forsinka flyet som fløy så fort til Vigra i Ålesund at en del passasjerer inkl. meg finn vondt i ørene, landet med et brak sen ettermiddag, der jeg ble tatt varmt imot av min kjære svigerinne.
Vi overnattet hjemme hos henne i vakre Norddal og dagen derpå kjørte vi til Geiranger. Det var årets første turistdag, strålende solskinn og omgivelser som tok pusten fra meg. Etter å ha lekt turist i noen timer, dro vi til hotellet der vi fikk tildelt rom med denne utsikten:

Da sa jeg til meg selv: om noen hadde sagt til meg ''this is it, det blir ikke noe treff. Du vil bli fanget her inne resten av helgen med tilgang til kun vann og brød'' hadde jeg vært fornøyd.
Selv om jeg nå har bodd i Norge i en del år og har besøkt Geiranger ved flere anledninger, vet jeg at jeg aldri vil slutte å la meg imponere av naturen her..
Treffet var helg i luksus. Vi ble ønsket velkommen av hotelldirektøren og hans ansatte som kunne tilby oss gratis kurs i pilates, hudanalyse, sminke osv.. Det var ''jentehelg''-priser på inngang til spa og diverse behandlinger. Maten var inkludert i oppholdet (noen som har forspist seg på herlig hotellmat før? ), en dannet mann i pene klær gikk med brett stadig vekk og ryddet kaffekopper og glass etter oss, passet på at vi hadde det fint. Om kvelden var det kaffe og nybakte kanelboller. Blir nesten fristet til å si ''åååh my goood...jeg bare......hææææ lissom!!''

Det spesielle her var at det var første gang for meg å dra på treff der jeg kun kjenner en person: min svigerinne. Dialekten var annerledes, scrappeutrykk var annerledes, til og med scrappekulturen og trendene var litt annerledes. De sier ''fole'' for ''mye'' der oppe, synger når de snakker og kaller scorebord for ''brettebrett''. Fantastisk! Og ikke mindre herlige var damene jeg møtte. Noen av de ble jeg bedre kjent med og like etter hadde jeg fått nye venner på Facebook. Jeg holdt også kurs i ''clean and simple'' og aldri har jeg hatt en sånn livlig og engasjert gjeng på et kurs. Alt i alt: en fantastisk helg som har gitt meg mye energi, ny inspirasjon og nye venner.
Anbefales!

Noen bilder ble tatt men jeg er så dårlig til å huske å ta frem kamera. Skal be Synnøve sende meg de bildene hun tok så kan jeg legge de ut litt senere.


Ha ei flotters uke i sola og ikke grill i skogen!

4 kommentarer:

Monica sa...

Og her fikk jeg svaret! Så utrolig herlig det høres ut. Jeg forsøkte overtale Kristin til å bli med dit, håper hun angrer når hun leser her, hihi.
Utsikten var NYDELIG! :)
Klem

Med kjæleik til livet sa...

Heisan ;)

ja vi hadde det jo FOLE artig ;)

hyggelig å hilse på deg og bli din venn på FB...
Smil fra monika

Ann-Katrin sa...

Høres ut som du har hatt en utrolig deilig scrappehelg med mye bonus. Jeg ofret treffet en tanke og det ble med det. Kanskje jeg må henge meg på deg neste gang ;)

Og så mye lekkert du har laget i det siste! Go girl! Keep on your style ;)

sisla sa...

Takk for en fint kurs på scrappetreffet. Hadde samme nydelige utsikten som deg, men hadde ikke tid til å nyte den så mye. Det var jo hele tiden noe morsomt som skjedde, så jeg vil si at det gikk i hundre fra vi sto opp og til vi tok kveld. Da var det så mørkt at vi bare så månen. Håper at dette treffet blir til neste år og, da bare må jeg dit igjen.
Klem ;-)