5. feb. 2012

2012–et år med klin?

 

Hei og hopp!

Her var det ikke mye aktivitet gitt! Etter at kalenderen måtte byttes ut til nytt år har mye skjedd. Noe av det kan ikke avsløres heeeelt ennå men jeg har ikke ligget på latsiden for å si det sånn. Og å lage blogginnlegg BARE for å slenge ut noe gidder jeg ikke. Tror ikke dere heller setter pris på min sh*talk, hehe

Denne helgen har jeg vært på Poppy-helg! Vibeke, Marianne og jeg var sammen fredag-søndag og hva annet kan en slik helt bringe med seg enn masse god kvalitetstid og en god del klin? Jo – Marianne har introdusert Vibeke og meg til Art Journal verden. Dette er en stil som en stund har florert i scrappeverden men jeg er, som kjent, ganske treg når det gjelder å hive seg på en ny bølge så i den ånden har jeg prøvd AJ for første gang ( sånn ordentlig…innrømmer at jeg har jukset litt par uker før dette treffet).

Så nå får vi se – blir jeg bitt av basillen og slutter å lage kort til fordel for masse herlig maling og total kunstnerisk frihet, uten regler? Mulig mulig…

Jeg liker å bli inspirert av opplevelser og erfaringer men også av mennesker jeg omgås og energien de utstråler. Noen gang sier de noe som setter seg.. Nettopp det sistnevnte har vært foranledningen for å lage denne AJen. Den snakker for seg selv.

 

Take your passion(klikk på bildet for å se det i større utgave)

Denne er et sammensurium av maling, colourwash (sprayfarge), gasklut, bobleplast, metalldetaljer, tusj, tekst og ord som inspirerer og engasjerer og ikke minst – pur skaperglede! Jeg blir bare glad av å se på den. Jeg vet den er rotete men det er akkurat det den også skal være…

Denne andre AJen er faktisk den første jeg laget i helgen. Det er min aller første ‘’ordentlige’’ AJ som ble skapt mens Marianne kurset oss i kunsten. Jeg var overhodet ikke fornøyd med den i starten men det er rart hvordan par små detaljer kan snu på det hele.  Teksten er noe jeg selv setter høyt.

Everyday moments

Denne siste er meg. Meg i et nøtteskall….alt som gjør meg hel, finnes her:

Makes me ..

Håper du har hatt en fin lesing. Og er det noe du lurer på mht. disse tre prosjektene, si ifra så skal jeg svare så godt jeg kan.

3 kommentarer:

sisla sa...

Har kommentert disse praktfulle bildene på en annen side, men jeg gjør det om igjen. Du er bare så dyktig med maling og fantasi. Skikkelig gladfarger du bruker.
He en fin scrappeuke.
Klem ;-)

Marianne/skorpionen sa...

Jeg er overlykkelig for å ha kunnet dele dette med dere Maria, tusen takk for en herlig helg!!
Og jeg må jo si da, selv om du var litt "skeptisk" , så ble det fantatstisk det du laget! Kult rett og slett.
Klem

synnøve sa...

Ja, hva er det ikke den damen får til!!!!! Så nydelige,flotte produkt. Det hvite er jo bare helt deg!!!Klin og søl videre du,dette vil vi se mer til.