16. sep. 2012

Høstfarger

Det merkes at høsten er i anmarsj, også i scrappekroken. 
Dusere toner inntar bordet og jeg kjenner jeg koser meg med det. Sterke farger som jeg er så gad i har måttet vike i det det siste. Litt av grunnen er jo også at kortene som jeg har laget stort sett har vært bestillinger til mennesker som enten liker duse farger eller er i en alder som krever litt ´´roligere´´kort?

Dette er bestilling fra min faste fan og ´´kunde´´(naboen over meg). Hun skulle til England og besøke ei god veninne som elsker bling, blomster og blonder. Jeg kjente med en gang at angsten tok meg litt for, for de som kjenner meg så er dette IKKE min comfort-zone! Jeg klæsjet på det jeg kunne med blomster og glitter og synes selv at jeg har gått laaaaangt over streken og ikke minst: milevis unna min trygge sone:




Dette andre kortet skulle til ei dame som har ´´gjenoppdaget livet´´. Hun elsker å reise (derav bakgrunnen), fiffe seg opp og ta en dans i ny og ne. Hun liker også duse toner, blonder og perler så jeg har virkelig fått øvd meg på vintage i det siste. Dette kortet ble jeg kjempefornøyd med egentlig. 


Bakgrunnen er en serviett jeg tok med meg fra sydenferien i år. På den er det mange ´´visum´´stempler. Servietten har jeg krøllet, limt på med decoupagelim og svertet litt etter at det har tørmet. Kjolen er chipboardfigur som jeg har hatt i mange år. Den var veldig lang men jeg kuttet den nederste delen (´´beina´´til kjolestativet som dette egentlig er) for å få plass til den på kortet. Sommerfuglene symboliserer den friheten mottaker nå opplever i livet og som hun nå nyter til det fulle <3 p="p">

Helge er min kollega som for ikke lenge siden fylte 60. Han er utrolig dyktig til å synge ( i kor), han spiller flere instrumenter, er en kjærlig familieman og utrolig hyggelig å jobbe sammen med :)


2 kommentarer:

Marianne/skorpionen sa...

Dette var virkelig kort som ikke jeg er vant med å se fra din kant ja! Men du verden så flotte de var!
Og det kjolekortet var rett og slett knallstilig!! Så tøfte med serviettbakgrunnen!
Ha en strålende dag!
klem

Turid sa...

Lekre kort alle sammen - komfortsone eller ikke :) Viser bare din dyktighet og kreativitet! Takk for ny inspirasjon på en regnfull søndag!
hilsen Turid :)