5. nov. 2012

Movember og mannekort


Jeg er IKKE flink til å huske høytider, spes. slike dager som Halloween - her er forresten mitt forsøk på et Halloween kort:


...ja jeg vet...men jeg gjorde mitt ypperste, jeg lover! Så tilbake til dette med høytider: jeg glemmer alltid når Halloween er, morsdag og farsdag...og alle disse dagene som bør feste seg etter så mange år men aldri gjør..
Likevel får man det med seg og sånt sett er det fint å være designer for da får man påminnelse i form av ´´nå jenter, nå må vi lage noe til farsdag´´! Jeg gjør da mitt ypperste for å gi inntrykket av at ´´dette, det har jeg full kontroll på! ....og neste jeg gjør er å kaste meg over Google søk og febrilsk taster inn følgende søkeord: ´´når er farsdag?´´

Nå vet jeg: det er den 11. november!! 

MEN en ting til skjer denne måneden og det er Movember! Mannfolka lar barten gro for å sette fokus på en viktig sak og forhåpentlig til slutt samle inn penger til forskning på prostatakreft. Til og med min mann har kjøpt ´´ta det med ro, la bartene gro´´T-skjorta til Poppy og latt barten gro. Han går for den som peker nedover sånn at det eneste han nå mangler er afro og slengbukse. Han er fullstendig klar over at jeg bedårer hans innsats men også at denne ikke vil bli belønnet med et kyss eller to ekstra for å si det på den måten. Regner med at han gleder seg til desember.

Jeg vet ikke om det er tilfeldighet eller ei men Vibeke har kommet med nye barteark i år. Kombinert med bartestempelet får vi den perfekte ´´Movember/farsdagskort´´kombinasjonen?


Her er enda et farsdagskort i Poppy-style. Digger arkene! Har forsøkt å bruke litt symbolikk her med en ´´guttesilhouette med hjerte´´. Mannfolka skjønner ikke symbolikk har jeg forstått men de tåler sikkert et pittelite hjerte? 


For Scrappiness ble dette mitt siste oppdrag: et høstkort egentlig men også ment som inspirasjon til farsdagskort. Oransje og svart er jo en fin mannlig kombinasjon og oppsettet er enkelt :)



Håper du har hatt inspirerende lesing! Ha en finfin dag videre :)

2 kommentarer:

Graciela/Cielo sa...

fine kort, syns det halloween kort var passe skummelt eg :)
herlige farsdagskort, flotte detaljer og farger :)

Lene sa...

Du lager de herligste kort!!! Jeg bare DIGGER stilen din!

Ha en flott helg videre!

klem