28. jan. 2013

...siden sist

2. desember ja! Det er visst datoen for sist oppdatering av bloggen....det må vel være en rekord?

Nå skal det jo sies at vi her i hjemmet har hatt alt mulig av bassilusker siden rett før jul: vannkopper på begge barna, omgangssyke, influensa. En herlig miks som forhåpentligvis har herdet oss for en god stund fremover!

På scrappefronten har jeg tatt det med ro bortsett fra at jeg arrangerte ´´Mossetreff´´igjen nå i januar. DET var lenge siden det, to år når jeg tenkte meg om! Utrolig hyggelig å møte alle kjente ´´faste inventarer´´på Mossetreffet og noen nye. Vi fikk en god scrappe/skravledag sammen og koste oss max. Jeg satt og klinte med maling, spray, stempler og sjablonger og prøvde å lage Art Journal sider. Kjenner at jeg synes dette er mer og mer gøy og ikke minst: det krever lite plass og forholdsvis lite utstyr sammenlknet med alt tradisjonelt scrappestæsj man må ha for å lage kort og scrappe. Vi får se hvor det fører meg hen da.... Legger ikke ut bilde av disse (4!) AJ-ene helt ennå da det er ment til å  fylle opp noe av den nye AJ boka som Vibeke Spigseth lanserer nå sammen med mye annet herlig, nytt Poppy-stæsh! Bare se her:





Om ikke lenge kommer disse lekkerbiskene til oss i designteamet i posten så skal vi lage noen eksempler til dere (gleder oss? JA!) I mellomtiden finner du produktene til salgs hos Panduro. Løp og kjøp! 

Ellers?

Jo, jeg har lært meg å strikke sokker! Kjenner jeg får bakoversveis selv når jeg sier det...trodde aldri at jeg kom til å gidde å sette meg inn i det men: jeg har tre gutter her hjemme som er helt avhengige av svigermors hjemmestrikka sokker! Jeg følte kallet som mor og kone og må si at jeg digger når mannen min sier på ihugga trøndersk ´´jasså...kjærringæmn!´´(altså kjerringevne fritt oversatt). Urmennesket lever fortsatt, hurra!

Den første sokken så ut som en sokk, kjentes ut som en sokk, hadde hel som så ut som fint strikke hel men den sømmen som skal gå langs tærne, ja - den gikk på tvers OVER tærne. Sokken beholdes som et klenodium og minne om mit nesten vellykkede første forsøk. NÅ lager net et par som  man faktisk skal kunne bruke. Ønsk meg lykke til!

Om to uker får vi i familien hund. Ønsk meg lykke til med den også, hihi. Her er vakringen, en engelsk cocker spaniel som skal hete Phoebe <3 p="">



*sukk*



Ingen kommentarer: